Over myPharma

U leeft in de tijd van de digitale revolutie. Een tijd waarin online informatie het nieuwe normaal is.

Het zijn de duimpjes en de likes op Facebook, het zijn de sterren onder een online artikel. Kortom, het gaat niet meer om de informatie zelf.

Wat zwaarder weegt, is wat anderen vinden van de informatie die u biedt. De voortgang van uw bedrijf valt of staat met de aanbevelingen van de gebruiker.

Apothekers die niet online actief zijn, missen een essentiële schakel met hun doelgroep. Het gaat niet langer alleen over medicijnverstrekking, klanten zoeken nu naar het antwoord op de vraag: hoe draagt mijn apotheker bij aan mijn welzijn? Er is dan ook een groeiende behoefte aan ondersteuning en betrouwbaar medisch advies.

En u, welke rol speelt u in het leven van uw klant?

Geef uw apotheek de online boost die het verdient. Start vandaag!

Sta sterk tegen de Goliaths van E-commerce

De opkomst van digitale reuzen zoals Farmaline, Newpharma en … betekent dat uw online aanwezigheid belangrijker is dan ooit. myPharma is uw wapenuitrusting in deze strijd, al meer dan vijftien jaar lang. Wij zorgen ervoor dat u niet alleen voorbereid bent, maar ook uitblinkt.

Ik ben Patrick, uw collega-apotheker met een passie voor het digitale landschap. Al sinds 2002, toen de digitale wereld nog in de kinderschoenen stond, zag ik de kracht van het internet. Correct en begrijpelijk informeren van patiënten vond ik vanaf het begin zeer belangrijk.

Toen het internet opkwam, zag ik de kans om dit niet alleen achter de balie te doen, maar mijn patiënten ook de kans te geven om goede informatie rustig thuis door te nemen. Ik combineerde zodoende mijn farmaceutische zorg met mijn hobby.

Ik ben vader van 4 opgroeiende kids en getrouwd met Ria. Door de pubers word ik voortdurend geconfronteerd met de impact van social media. Ze staan ermee op en gaan ermee slapen.

Veel van hun gedrag wordt bepaald door Instagram-  en tiktokposts en de reacties van anderen op hun Snapchat. Dit heeft mij aan het denken gezet. Ik zag hierdoor niet alleen het belang van websites maar ook die van social media.

Het belang van social media en website bij aankoopgedrag is immens. Het is volledig ingebed in het dagelijks leven van onze klanten en hun kinderen. Deze trend zal verder toenemen.

Stilstaan is achteruitgaan. Daarom heb ik met mijn bedrijf myPharma speciaal voor apothekers die met hun tijd meegaan en een passie hebben voor klantenbinding tools en concepten ontwikkeld om u te ondersteunen met uw totale online communicatie.

De voordelen zijn

  • Met een beperkt budget (vanaf € 3,50 per dag) en weinig tijdsinvestering (1 uur per maand) bent u online een topper
  • U profileert uzelf als expert op gezondheidsvlak
  • U kan niet alleen in de apotheek maar ook online de kaart van farmaceutische zorg trekken
  • U krijgt meer klantenbinding waardoor u minder vatbaar bent voor de grote online-spelers

Want hoe fijn zou het zijn als:

  • Uw apotheek meteen een goede eerste indruk maakt met een professionele website die u continu nieuwe klanten oplevert. Zo groeit uw winst en houdt u uw bedrijf levensvatbaar.
  • U dagelijks waardevolle content en nieuwsbrieven met uw klanten deelt. Dit betekent dat u Top Of Mind blijft en zij steeds weer bij u terugkomen.
  • U een alles-in-één Plug & Play online marketingsysteem in handen heeft zonder dat het u veel tijd of een groot budget kost.
  • U zelf bepaalt welke promotie u doet en dit gemakkelijk via het systeem inplant. Hierdoor houdt u meer tijd over voor zaken die er voor u echt toe doen.
  • U weet dat u in uw gemeente concurrerend blijft en uw waarde behoudt. Voortaan groeit uw naamsbekendheid en voelt u meer waardering voor uw vak.

Passie groeit als u ze deelt...

Vandaar dat we veel belang hechten aan samenwerkingsverbanden. De keuze van onze partners is vooral ingegeven vanuit het kwaliteitsaspect en niet vanuit commerciële overwegingen.

We werken met een beperkt aantal mensen in dienstverband maar doen ook beroep op freelancers waar nodig. 

Bij myPharma kan u niet alleen terecht voor een website maar eveneens voor een blogsite waar u de diverse social-mediakanalen vanuit 1 platform beheert of door ons laat beheren.

Maar we weten het…

…als mens willen we graag dat alles zoveel mogelijk bij het oude vertrouwde blijft. We stellen veranderingen zo lang mogelijk uit.

Totdat er een moment komt dat het niet meer langer kan en we echt de verandering hebben door te zetten.

Graag spreken we apothekers die de online kansen van vandaag de dag willen aanpakken. Aarzel dan ook niet en neem vandaag nog contact met ons op.